Unknown Masters Of Baking

Jag och Jenny utmanade oss själva med två recept som vi aldrig
bakat innan. Tack för lussebullarreceptet Sofia ;) Vi är ju som skapta för
och baka för fasen, helt fantastiskt kul hade vi. Se själva haha ;)

Jag gör lussebullarnas fyllning, mandelmassan ser mer ut som en kletig
körv, den mejjades iaf ner bland en massa smör och socker.




Jenny gör sin lussebullarsats, jag ligegr lite före för min är redan färdig.



Här sätter vi då igång med och försöka snurra och slå knutar på degen.
Vi fick faktiskt ringa Sofia och fråga hur fan man skulle kunna göra det.
- "Som man knyter skosnören?" - "Ja typ"  och så blev det så!

Btw gillar jag mjöl och mjölkrig, bakningen blir lite mer levande haha.



Jessi kom hem från praktiken och ville också vara med.
På denna bilden ser det ut som att Jag är Jessi och Jessi är jag.
Sjukt lika på något sätt, annars är vi ju inte det.




Så här såg våra " Homersimpsons bajs" Bullar ut innan dom kom in i ugnen.



Jenny och sin mjuka pepperkaka, gotte!



Vi grisade ner heeela köket, men det får man när man bakar!



Mhm, min mjuka peppakaka.



Jennys mjuka pepparkaka och Kolla så många bullar! + Min mjuka
pepparkaka som är i ugnen vid detta tillfälle.




Fy attan sicka mästare vi, det får vi göra om! Allt blev svinit gott ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0